تحولات منطقه

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ - ۱۹:۰۱
کد مطلب: ۱۱۴۷۰۸۳

سخنگوی آموزش‌وپرورش اعلام کرد میانگین حقوق معلمان در سال ۱۴۰۵ با مزایا حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حقوق معلمان در سال ۱۴۰۵ حدود ۳۰ درصد افزایش یافت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان در سال جاری اظهار کرد: حقوق معلمان تابع قانون بودجه کشور و احکام استخدامی است و بر اساس مصوبات امسال، حقوق فرهنگیان به‌طور متوسط ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: علاوه بر این افزایش، ۴۴۰۰ امتیاز تحت عنوان «فوق‌العاده خاص» نیز برای معلمان در نظر گرفته شده که رقم آن حدود ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان می‌شود.

فرهادی با اشاره به مجموع این افزایش‌ها گفت: اگر افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مبلغ ناشی از فوق‌العاده خاص را در کنار هم قرار دهیم، میانگین افزایش دریافتی فرهنگیان در سال جاری نزدیک به ۳۰ درصد خواهد بود.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسشی درباره میزان دریافتی معلمان با سابقه بیش از ۲۰ سال خدمت توضیح داد: رقم دقیق حقوق معلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان عدد ثابتی برای همه اعلام کرد؛ چرا که حقوق فرهنگیان علاوه بر سابقه خدمت، به رتبه‌بندی و جایگاه شغلی آن‌ها نیز وابسته است.

وی ادامه داد: ممکن است دو معلم با ۳۰ سال سابقه خدمت، به دلیل تفاوت در رتبه‌بندی، دریافتی متفاوتی داشته باشند؛ برای مثال رتبه ۳ و رتبه ۵ طبیعتاً اختلاف حقوق خواهند داشت و صرف سابقه تدریس تعیین‌کننده میزان دریافتی نیست.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد حداقل حقوق فرهنگیان در سال جاری حدود ۲۶ میلیون تومان است و حداکثر دریافتی معلمان نیز برای افراد دارای بیش از ۲۵ سال سابقه خدمت، رتبه ۵ (استادمعلم) و مدرک دکتری، به حدود ۴۶ میلیون تومان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha